پرسش های متداول جراحی زیبایی

می خواستم بدانم از نظر سن عمل زیبایی بینی را از چه سنی می شود انجام داد؟
رینوپلاستی یا به عبارتی زیبایی بینی از سن ۱۵-۷۰ سالگی انجام می شود.

مدت زمان انجام عمل زیبایی بینی بطور عرف چقدر است؟
مدت زمان عمل زیبایی بینی بین ۱-۲ ساعت است البته از بینی به بینی دیگر و از جراحی به جراح دیگر متفاوت است.

آیا عمل انحراف تیغه بینی همراه زیبایی بینی در یک زمان انجام می شود؟
بله هردو با هم در یک مرحله انجام می گیرد.

من چند سال پیش در اثر ضربه استخوان بینی ام شکست و به جراح بینی مراجه نکردم حالا باید چه کنم؟
شما حد اکثر تا دو هفته بعد از شکستگی استخوان بینی وقت مراجعه به جراح بینی داشتید تا فقط شکستگی بینی را جا اندازی کنند چون مدت زیادی از شکستکی بینی شما می گذرد با عمل پلاستیک بینی یا رینوپلاستی قابل اصلاح است .

آیا آلرژی بینی با جراحی بینی قابل درمان است؟
درمان آلرژی بینی با داروهای ضد حساسیت و اسپری های بینی است ولی عوارض آلرژی بینی از جمله شاخک بینی بزرگ شده و یا پولیپ بینی با جراحی قابل اصلاح است .

آیا شستشوی گوش ضرر دارد؟
چون عوام می گویند شستشوی گوش موجب عادت گوش به شستشوی می شود. شستشوی گوش توسط متخصص گوش هیچ ضرری به گوش نمی رساند و این که می گویند شستشوی گوش باعث شستشوی های بعدی می شود درست نیست چون در مجرای گوش غدد ترشح سرومن وجود دارد که در برخی از افراد این ترشحات در مجرای گوش محبوس می شود و لازم است هر چند وقت توسط متخصص گوش تخلیه شود.

آیا پارگی پرده گوش در اثر ضربه نیاز به عمل جراحی دارد؟
پارگی پرده گوش در اثر ضربه در مدت ۲-۳ ماه در صورتی که مراقبت شود آب وارد گوش نشود و عفونت نکند معمولا خود بخود خوب می شود و چنانکه پارگی وسیع باشد و خود بخود ترمیم نشود به جراحی نیاز خواهد داشت.

آیا طریقه خوابیدن در نتیجه عمل زیبایی بینی تاثیر دارد؟
بهترین نوع خوابیدن مخصوصا در هفته های اول بعد از عمل بینی طاق باز وسر بالا می باشد چنانکه عادت به پهلو خوابیدن دارید اگر یکساعت به سمت راست خوابیدید یک ساعت دیگر به سمت چپ بخوابید تا تعادل برقرار شود و نیروی ثقل زمین باعث کجی بینی نشود.